Leer marketing tricks van een copywriter uit 1900
"Voor mannen die op een dag willen stoppen met werken"
De legendarische reclameman John Caples creëerde de onderstaande advertenties voor Phoenix Mutual, een oude klant van hem. De eerste advertentie was de meest succesvolle advertentie die hij voor hen heeft gemaakt en de andere twee zijn daarna gemaakt en hebben vergelijkbare elementen gebruikt. Hij vertelt het verhaal over hoe de advertentie 'Stop met werken' is gemaakt in zijn boek 'Advertenties laten betalen'. Voordat hij de advertentie 'Stoppen met werken: advertentie' schreef, had een advertentie met de kop 'Pensioeninkomenplan' de beste resultaten opgeleverd, maar nam hij zo vaak af. Het idee voor zijn nieuwe idee begon met de zin 'Stoppen met werken' waarvan hij dacht dat het erg sterk was. Hij was echter van mening dat het onvolledig was. De volledige kop kwam tot stand toen hij besloot de succesvolle strategie van Bruce Barton om 'mannen die'
Hij voegde toen "op een dag" toe, dus het betekende niet dat je meteen moest stoppen en de foto van de visser moest toevoegen omdat het symboliseerde dat het niet werkte. meest interessante afhaalmaaltijd als hoe hij een kopie van zijn eerder succesvolle nam en deze in het midden plaatste, waardoor de kans groter werd dat deze goed presteerde.
Belangrijkste leerpunten
- Het is geen toeval dat John's meest succesvolle advertentie zijn publiek in de kop riep. Het is een strategie die werkt wanneer je weet hoe je jouw doelgroep volledig kunt begrijpen.
- In alle uitgelichte advertenties nam John hetzelfde exemplaar op van een vorige advertentie die het goed deed. In zijn boek "Making Ads Pay" noemt hij specifiek de kracht van het hergebruiken van delen van een succesvolle advertentie in een nieuwe, dus het is niet alsof je volledig vertrouwt op nieuwe en niet-geteste berichten.
- De foto van de vissende man speelde een grote rol in het succes van de advertentie en mag niet over het hoofd worden gezien. De sleutel is om een visual toe te voegen die speelt op het gewenste resultaat en de berichten nog meer verbetert.
Wie is John Caples?
John Caples (geboren 1 Mei 1900), die later 's werelds autoriteit zou worden op het gebied van het testen van goede copy. In zijn boek uit 1931 "Tested Advertising Methods" verklaarde hij dat de gemiddelde Amerikaan mentaal 13 jaar oud is en dat een tekstschrijver "woorden moet gebruiken die je zou verwachten te vinden in een lezer van de basisschool". Hij raadde humor ook sterk af.
Check Founder op Instagram!