Waarom jouw restaurant een online bestelsysteem nodig heeft
Wie houdt er niet van een extra kans om meer klanten binnen te halen? Volgens de National Restaurant Association zegt 42% van de consumenten dat de mogelijkheid om online te bestellen ervoor zorgt dat ze het ene restaurant boven het andere kiezen. Hoewel dat percentage enorm is, staan sommige restaurants nog steeds op het punt om een online bestelsysteem te implementeren. Ze denken dingen als: "Is mijn restaurant geschikt voor online bestellen?" en "Zijn deze cijfers 100% nauwkeurig?" Met de technologische vooruitgang van vandaag kunnen klanten de tijd nemen, hun bestelling bekijken en precies zijn met wat ze willen bestellen. Als extra bonus bieden sommige restaurants mensen de mogelijkheid om hun online bestellingen thuis te laten bezorgen zonder de telefoon op te nemen of naar de locatie van het restaurant te reizen. Laten we eerlijk zijn; het gemak alleen al is een sterk verkoopargument voor potentiële consumenten. Hier zijn acht andere redenen waarom jouw restaurant een online bestelsysteem zou moeten implementeren.
Maak jouw gratis QR menu via Menu.Cards.
1. Online bestelsystemen verhogen de omzet
Online bestellen stelt klanten in staat alles te ontdekken wat een restaurant te bieden heeft, zonder het gevoel van tijdsdruk die offline dineren vereist. Als mensen zich niet op tijd onder druk of gestrest voelen, hebben ze misschien het potentieel om meer uit te geven en zelfs meer menu-items te bestellen. Met online bestellen geeft jouw mensen meer mogelijkheden om jouw eten te bestellen. Met meer kansen komt meer omzet. Je kunt klanten zelfs de mogelijkheid geven om 24/7 te bestellen terwijl je jouw restaurant slaapt. Op die manier kan de klant van tevoren plannen wat hij wil en bij jouw restaurant langskomen om zijn bestelling op te halen wanneer het hem uitkomt.
2. Online bestelsystemen Verbeteren de ervaring in de winkel
Als je geen medewerkers nodig heeft die de telefoons bemannen om telefonische bestellingen aan te nemen, kun je ze gebruiken voor werkzaamheden binnen in het restaurant. Online bestellen verbetert verschillende factoren van de klantervaring in restaurants. De productiviteit van restaurants neemt toe wanneer ze meer mensen aan het interieur van een restaurant kunnen wijden. Bijvoorbeeld eten brengen als er niemand in de buurt is of collega's helpen een tafel sneller schoon te maken als er net een groot feest binnenkomt. Zelfs als werknemer op een lager niveau kan de omgeving van een restaurant onder hoge druk staan. Het hebben van meer mensen die helpen met dagelijkse taken kan ook veel van de stress van jouw werknemers verlichten. Andere factoren die bijdragen aan een betere klantervaring zijn snellere service, minder fouten en verbeterde feedback van klanten.
3. Online bestelsystemen verbeteren marketinginspanningen
Online bestelsystemen zijn de perfecte plek om reclame te maken voor eventuele promoties of om jouw marketinginspanningen te maximaliseren. Dominos is een goed voorbeeld van dit concept. Hiermee kun je een van hun huidige kortingsbonnen kiezen om op jouw bestelling online toe te passen voordat je afrekent. Het hebben van een online bestelsysteem is geweldig voor het vastleggen van e-mails, en na het vastleg proces kun je deze personen remarketen met seizoensspecials, evenementen en het creëren van buzz voor bepaalde promoties.
4. Wees de concurrentie voor
Sommige tussenpersoon-hosting sites voor online bestellen zorgen voor bieding oorlogen tussen restaurants. Websites zoals GrubHub brengen restaurants bepaalde commissies in rekening per bestelling. Met GrubHub kunnen restaurants zelfs de commissie kiezen die ze willen toekennen. Er zijn veel restaurants die nog steeds vastzitten in de middeleeuwen en traag zijn met het adopteren van nieuwe technologie. Elke nieuwe adoptie stelt je in staat om langzaam voorbij concurrenten te kruipen. Door op de hoogte te blijven van deze ontwikkelingen op het gebied van online bestellen, heb je de mogelijkheid om nieuwe klanten aan te trekken, weg van de concurrentie.
5. Online bestelsystemen Gemakkelijker klantgegevens volgen
In het bedrijfsleven draait het allemaal om de klant, en het kan een enorm voordeel zijn om zoveel mogelijk te weten over de mensen die jouw restaurant binnenkomen. kan een stuk moeilijker zijn om online menu-items van telefonische bestellingen te volgen dan rechtstreeks op een online bestelplatform. Als je een kassasysteem heeft, kun je eenvoudig jouw online bestelsysteem integreren. Met die integratie kun je rapporten ophalen die klantgegevens analyseren over welke menu-items meer zijn verkocht, en zelfs aan welke menu-items mensen de meeste tijd hebben besteed, maar niet hebben gekocht.
6. Online bestelsystemen verbeteren de nauwkeurigheid van bestellingen
Bij telefonische bestellingen is de kans veel groter dat bestellingen onnauwkeurig zijn. Mensen praten op verschillende volumeniveaus en met hard achtergrondgeluid kunnen dingen gemakkelijk worden gemist of verkeerd worden verstaan. Taalbarrières kunnen ook een probleem zijn met de nauwkeurigheid van de telefonische bestelling. Als je een medewerker aan de telefoon zet die nieuw is in de taal, kunnen jouw klanten en jouw personeel gefrustreerd raken.
7. Online Klantenbestand uitbreiden
Een ding over online bestellen is dat het een gewoonte wordt bij mensen. Je vindt een geweldig Chinees restaurant waar je gemakkelijk online kunt bestellen. Hoe groot is de kans dat je een nieuwe plek uitprobeert? Niet erg! Het implementeren van een online bestelsysteem is een geweldige manier om nieuwsgierige online zoekers om te zetten in vaste klanten. Als je al veel organisch verkeer van jouw restaurant website krijgt, waarom geef je deze bezoekers dan niet een extra kans om rechtstreeks op jouw website te converteren. Internet zoekers zijn altijd op zoek naar lekker eten, maar als je dat combineert met gemak, krijg je gemakkelijk meer klanten.
8. Online bestelsystemen Bespaar geld
Elke seconde in een restaurant wordt geld uitgegeven. Wanneer een klant een restaurant binnenkomt om te bestellen, kan het lang duren, vooral als ze nieuw zijn in het restaurant en niet bekend zijn met jouw menu. Door jouw concentratie om te schakelen naar een gericht online bestel concept, is het voor jouw personeel minder lastig om onbesliste telefonische en persoonlijke klanten af te handelen. Dit minder gedoe zal ook de verloren tijd die het personeel kan ervaren, verminderen.
Maak jouw gratis QR menu via Menu.Cards.