Eenvoudige en korte uitleg waarom jouw bedrijf een nieuwsbrief nodig heeft

Waarom email marketing belangrijk is voor jouw bedrijf

Haal meer klanten naar jouw bedrijf

Stel dat je een e-maillijst van 3.500 abonnees samengesteld hebt en we sturen ze een wekelijkse nieuwsbrief. Het gemiddelde open tarief voor een nieuwsbrief is 22,83%, wat neerkomt op 798 lezers van jouw wekelijkse nieuwsbrief.

Van die 798 mensen zullen ongeveer 27 mensen (3,48%) op de links uit de nieuwsbrief klikken. Dat betekent dat je nu 27 extra leads per week hebt.

Bron

Als we nog verder zouden gaan met deze statistieken en zeggen dat je 3% van die leads zou converteren, zou dat betekenen dat je nu 0,81 nieuwe klanten extra per week hebt, dus ongeveer 3 extra betalende klanten per maand! Zonder enige moeite, want de nieuwsbrief wordt wekelijks automatisch verzonden, met content die je al deelt op jouw social media kanalen en blog.

Word eigenaar van jouw publiek

Afgezien van het verzenden van nieuwsbrieven naar je bestaande publiek, is het tijd om te beginnen met het toevoegen van nieuwe abonnees aan de lijst. Gemiddeld convert je 2.9% van de bezoekers op jouw website naar e-mailabonnees.

Lees ook: Leer marketing tricks van een copywriter uit 1900

Laten we een voorbeeld nemen: Je hebt ongeveer 15.000 bezoekers per maand met de gemiddelde e-mailaanmelding 2,9%, zou dat betekenen dat je 435 e-mails per maand verzamelt.

Wat zou dit over een jaar betekenen?

  • 5.220 abonnees
  • 1.191 wekelijkse lezers
  • 41 maandelijkse leads

Begin met het verzenden van nieuwsbrieven en als je dit nog niet doet, begin met het verzamelen van e-mailabonnees.

Vergeet je ook niet aan te melden voor onze gratis Founder Club en krijg elke week een email met onze laatste artikelen, interviews met ondernemers en tips & tricks voor jouw onderneming.