Haal meer klanten binnen met de perfecte cold e-mail

Je wilt de aandacht van de ontvanger trekken en voorkomen dat je verstrikt raakt in SPAM-filters. Vier woorden of minder is perfect.

Haal meer klanten binnen met de perfecte cold e-mail

Boeiend onderwerp en de eerste regel

Je wilt de aandacht van de ontvanger trekken en voorkomen dat je verstrikt raakt in SPAM-filters. Vier woorden of minder is perfect.

Gepersonaliseerd is niet alleen "Personalisatie". Het gebruik van de juiste e-mailfusies is belangrijk, maar door het persoonlijker te maken en met iets te komen over de ontvanger, komt jouw cold e-mail er nog beter uit en zal deze minder snel als spam gezien worden.

Bied waarde vóór CTA (call to action)

Lever je eerst waarde in jouw bericht? Of ga je gewoon naar binnen en hoop je een tijd mette boeken hen? Zelfs als je aan iemand anders wordt voorgesteld, zegt dat je je huiswerk niet hebt gedaan. Breng waarde voor een vraag.

Alles over hen ... niet jij

Vervang elke "ik" en "wij" door "jij". Dit zal je dwingen om de toon van de e-mail te veranderen om gericht te zijn op de ontvanger en niet zelfingenomen te zijn.

Kort en to the Point

Vier tot maximaal vijf zinnen worden aanbevolen. Ik heb onlangs geschreven over een koud e-mailraamwerk dat QVC wordt genoemd, te om dit gemakkelijker maken.

Makkelijk te begrijpen waardepropositie

Als je niet kunt uitleggen wat je doet en waarom je geweldig bent in één tot twee zinnen, dan moet je teruggaan en beter je bedrijfs begrijpen en wat het op tafel brengt.

stop teken

Geen duidelijke rode vlaggen

Slechte grammatica, duidelijke verkoop- of marketingpitch, gemiste personalisatie zijn enkele van de voor de hand liggende rode vlaggen die ervoor zorgen dat u in een oogwenk wordt verwijderd of, erger nog, naar spam wordt geleid.

Geen duidelijk ingeblikte sjabloon

Nu steeds meer bedrijven cold e-mail gebruiken als leadgeneratiestrategie, zien uw potentiële klanten deze e-mails vaker. Zorg ervoor dat de jouwe opvalt.

Vraag hen niet om een ​​tijd te boeken

Vraag hen niet om een ​​tijd te boeken in uw eerste e-mail. Probeer gewoon het gesprek op gang te brengen.

CAN-SPAM-compatibel

Er zijn zeven eenvoudige wetten voor cold e-mail die je moet volgen om te voldoen aan de regels wanneer je iemand een cold e-mail stuurt.

  1. Gebruik geen valse of misleidende koptekstinformatie. Jouw "Van", "Aan", "Antwoord aan" en routeringsinformatie - inclusief de oorspronkelijke domeinnaam en het e-mailadres - moeten nauwkeurig zijn en de persoon of het bedrijf identificeren die het bericht heeft geïnitieerd.
  2. Gebruik geen misleidende onderwerp. Het onderwerp moet de inhoud van het bericht nauwkeurig weergeven.
    Identificeer het bericht als een advertentie. De wet geeft je veel speelruimte om dit te doen, maar je moet duidelijk en opvallend bekendmaken dat jouw bericht een advertentie is.
  3. Vertel ontvangers waar jij je bevindt. Jouw bericht moet je geldige fysieke postadres bevatten. Dit kan het huidige adres zijn, een postbus die je hebt geregistreerd bij de postdienst of een privépostbus die je hebt geregistreerd bij een bureau voor commerciële postontvangst dat is opgericht volgens de voorschriften van de postdienst.
  4. Vertel ontvangers hoe ze zich kunnen afmelden voor het ontvangen van toekomstige e-mail van jou. Jouw bericht moet een duidelijke en opvallende uitleg bevatten over hoe de ontvanger ervoor kan kiezen om in de toekomst geen e-mail meer van jou te ontvangen. Maak de kennisgeving op een manier die voor een gewoon persoon gemakkelijk te herkennen, lezen en begrijpen is. Creatief gebruik van lettergrootte, kleur en locatie kan de duidelijkheid verbeteren. Geef een retour-e-mailadres of een andere gemakkelijke manier op internet zodat mensen hun keuze aan je kunnen meedelen. Je kunt een menu maken waarmee een ontvanger zich kan afmelden voor bepaalde soorten berichten, maar je moet de optie opnemen om alle commerciële berichten van je te stoppen. Zorg ervoor dat jouw spamfilter deze afmeldings verzoeken niet blokkeert.
  5. Verzoek om afmelding onmiddellijk te honoreren. Elk opt-out mechanisme dat je aanbiedt, moet in staat zijn om opt-outverzoeken te verwerken gedurende ten minste 30 dagen nadat je jouw bericht hebt verzonden. Je moet het afmeldings verzoek van een ontvanger binnen 10 werkdagen honoreren. Je kunt geen kosten in rekening brengen, van de ontvanger eisen dat deze je persoonlijk identificeerbare informatie geeft buiten een e-mailadres, of de ontvanger een andere stap laten zetten dan het verzenden van een antwoord-e-mail of het bezoeken van een enkele pagina op een internetwebsite als voorwaarde om te voldoen aan een opt-out verzoek. Als mensen je eenmaal hebben verteld dat ze niet meer berichten van je willen ontvangen, kun je hun e-mailadressen niet verkopen of overdragen, zelfs niet in de vorm van een mailinglijst. De enige uitzondering is dat je de adressen mag overdragen aan een bedrijf dat jou heeft ingehuurd om jou te helpen voldoen aan de CAN-SPAM-wet.
  6. Houd in de gaten wat anderen namens jou doen. De wet maakt duidelijk dat zelfs als je een ander bedrijf inhuurt om jouw e-mailmarketing af te handelen, jij jouw wettelijke verantwoordelijkheid om aan de wet te voldoen niet kunt wegnemen.
  7. Zowel het bedrijf wiens product in het bericht wordt gepromoot als het bedrijf dat het bericht daadwerkelijk verstuurt, kan wettelijk aansprakelijk worden gesteld.