Waarom jouw bedrijf een blog nodig heeft

Bloggen helpt niet alleen een bedrijf; Met het huidige online consumentengedrag wordt zakelijk bloggen essentieel om online aanwezig te blijven, om boven de concurrentie uit te steken en zelfs om klanten te werven.

Waarom jouw bedrijf een blog nodig heeft

Bloggen helpt niet alleen een bedrijf; Met het huidige online consumentengedrag wordt zakelijk bloggen essentieel om online aanwezig te blijven, om boven de concurrentie uit te steken en zelfs om klanten te werven. Gezien de voordelen die ze het bedrijfsleven bieden en de rol die ze tegenwoordig spelen in digitale marketing, zou je absoluut voor je bedrijf moeten bloggen. In dit artikel worden 9 manieren uitgelegd waarop een blog een bedrijf helpt groeien en waarom je er een nodig hebt voor je bedrijf.

Hoe bloggen een bedrijf helpt

Bedrijfsgroei gebeurt niet vanzelf. Het komt voor in relatie tot jouw concurrenten, jouw doelgroep en zelfs zoekmachines. Hier lees je hoe zakelijk bloggen een bedrijf op deze gebieden helpt.

Hulp nodig met het opzetten van jouw blog of het maken van artikelen? Neem contact met het content marketing bureau van Founder; Snowball Studio

1. Bloggen helpt jouw ​​bedrijf om te concurreren

Er zijn veel andere kleine bedrijven die dezelfde producten of diensten aanbieden zoals jouw bedrijf. Geen enkel bedrijf is echter echt identiek, dus het is belangrijk om te benadrukken wat jouw bedrijf uniek maakt. Bloggen helpt om de persoonlijkheid, informatie en ervaring te tonen die jouw bedrijf onderscheidt van concurrenten en zelfs concurreert met grotere bedrijven. Als je jezelf bekend wilt maken bij je doelgroep, heeft je bedrijf een blog nodig.

2. Bloggen is statistisch bewezen om bedrijven te helpen

Het is misschien leuk om te horen dat bloggen jouw bedrijf helpt om naamsbekendheid op te bouwen en zijn expertise te tonen, maar zonder tastbaar bewijs is het misschien niet echt overtuigend. Welnu, dankzij verschillende onderzoeken en enquêtes zijn er cijfers die aantonen waarom bloggen goed is voor het bedrijfsleven.

Er zijn statistieken om aan te tonen dat:
• De aangepaste inhoud van blogs potentiële klanten warm maakt voor jouw bedrijf.

• Bedrijven die bloggen, genereren meer leads dan bedrijven die dat niet doen.

• Bloggen kan soms net zo effectief, zo niet meer, zijn bij het promoten van jouw bedrijf dan via advertenties.

• Bloggen helpt kopers om erachter te komen wat jij aanbiedt.

3. Een blog biedt een communicatiekanaal met klanten

Een goede zakelijke website kan gericht zijn op het helpen van huidige en potentiële klanten, maar doet dit door informatie in één richting te verstrekken. Een zakelijke blog daarentegen creëert kansen voor wederzijdse interactie met jouw publiek. Dit helpt jouw ​​bedrijf om een ​​relatie op te bouwen met - en niet alleen met zijn aanwezigheid onder - klanten.

Via een zakelijke blog kun je jouw content op een meer informele en persoonlijke manier presenteren en daadwerkelijk gesprekken voeren met jouw lezers in het reactie gedeelte. Ideeën kunnen worden uitgewisseld, je kunt de standpunten van jouw lezers begrijpen en jouw lezers krijgen de kans om gehoord te worden.

4. Een blog biedt inzicht in jouw doelgroep

Hoe meer je weet over jouw doelgroep, hoe beter je ze van dienst kunt zijn en een beroep op ze kunt doen. Bloganalyses (zoals via Google Analytics), feedback op de blog door lezers en reacties op posts op sociale media die naar jouw blogartikelen linken, zullen je helpen te leren welke inhoud het meest interessant is voor jouw doelgroep en wat de betrokkenheid zal vergroten met hen.

Bovendien vinden online klantrecensies - een krachtig marketinginstrument voor kleine bedrijven -niet alleen plaats op beoordelingssites. Klanten kunnen rechtstreeks op jouw blog belangrijke feedback over jouw bedrijf geven, en dat is nog een reden waarom jouw bedrijf er een nodig heeft.

5. Een blog kan jouw SEO verbeteren

Een laatste reden waarom jouw bedrijf een blog nodig heeft, is omdat het je kan helpen om jouw positie in zoekmachines te verbeteren. Zoekmachine-optimalisatie (SEO) is een langdurig proces dat bestaat uit een aantal verschillende activiteiten. Een zakelijke blog zal je niet van de ene op de andere dag op de eerste pagina van Google brengen, maar het zal jouw positie in zoekmachines in de loop van de tijd aanzienlijk verbeteren.

Dit komt omdat zoekmachines je belonen voor het produceren van nieuwe inhoud, het gebruik van relevante zoekwoorden en het voldoen aan de behoeften van online zoekers. Bloggen biedt je de mogelijkheid om deze drie te doen.

Meer voordelen van bloggen voor kleine bedrijven

Als je er nog niet van overtuigd bent dat jouw bedrijf een blog nodig heeft, vindt je hier enkele extra voordelen van bloggen voor kleine bedrijven.

6. Het onderhouden van een blog versterkt jouw eigen expertise

Schrijven over jouw dienst, vakgebied of branche houdt je scherp. Je moet je kennis verdiepen, op de hoogte blijven van je branche en effectief articuleren. Bloggen heeft voordelen voor jouw bedrijf, want hoe sterker jouw kennis en communicatie over die kennis is, hoe meer vertrouwen je verdient. Vertrouwen verandert geïnteresseerde kijkers in klanten en huidige klanten in loyale klanten.

7. Blogposts bieden sociale media-inhoud

Heb je moeite met het bedenken van ideeën voor posts op sociale media? Hier is nog een voordeel van bloggen voor kleine bedrijven. Eén blogpost is niet hetzelfde als slechts één post op sociale media. In feite kan de informatie in een enkele post op veel manieren worden hergebruikt, in verschillende posts op sociale media. Je kunt bijvoorbeeld statistieken van verschillende berichten verzamelen, een belangrijk citaat uittreden dat eruit springt, of een interessant feit extraheren en een afbeelding toevoegen.

Niet alleen zal jouw publiek deze informatieve en gemakkelijk te verteren weetjes waarderen; deze snelle en gemakkelijke berichten helpen je om een ​​consistente en waardevolle aanwezigheid te behouden, twee belangrijke best practices voor sociale media.

8. Een zakelijke blog breidt jouw e-maillijst uit

Hoewel e-mailmarketing een geweldige manier is om voorop te blijven, kan het moeilijk zijn om mensen ertoe te brengen zich aan te melden, zodat er nog meer e-mails in hun inbox komen. Hier is waar een blog jouw bedrijf ten goede komt. Als mensen jouw blogberichten interessant en informatief vinden, zullen ze er eerder op vertrouwen dat jouw nieuwsbrieven dat ook zijn. Ze kunnen zich ook aanmelden als je links naar jouw laatste berichten in de nieuwsbrief opneemt, naast andere relevante informatie zoals promoties, nieuwe producten of diensten en bedrijfsupdates.

9. Een zakelijke blog kan leads genereren

Veel van de blogplatforms die tegenwoordig beschikbaar zijn, maken lay-outs mogelijk die zijn geoptimaliseerd voor acties die belangrijk zijn voor een bedrijf. De pagina waarop jouw blogberichten worden weergegeven, kan bijvoorbeeld een koptekst of zijbalk hebben, waar u oproepen tot actie kunt hebben, zoals het downloaden van een gratis eBook of een gratis consult krijgen. In die zin heeft een blog voordelen voor jouw bedrijf door meer mogelijkheden voor je te creëren om aanbiedingen te presenteren en leads te genereren.

Bloggen is niet zo moeilijk als het lijkt, en het biedt een breed scala aan voordelen voor jouw bedrijf. Als je je wilt onderscheiden van de concurrentie en de aandacht van jouw doelgroep wilt trekken, heeft jouw bedrijf een blog nodig!

Hulp nodig met het opzetten van jouw blog of het maken van artikelen? Neem contact met het content marketing bureau van Founder; Snowball Studio