5 eenvoudige manieren om je winst te vergroten zonder meer te verkopen

Je bent een succesvolle ondernemer en je bent zo goed in wat je doet. Je klanten houden van je, je houdt ervan om je bedrijf te runnen en je klanten van dienst te zijn en je streeft er altijd naar om je vaardigheden te verbeteren. jouw bedrijf kan niet beter zijn ... of toch?

5 eenvoudige manieren om je winst te vergroten zonder meer te verkopen

Je bent een succesvolle ondernemer en je bent goed in wat je doet. Je klanten houden van je, je houdt ervan om je bedrijf te runnen en je klanten van dienst te zijn en je streeft er altijd naar om je vaardigheden te verbeteren. jouw bedrijf kan niet beter zijn... of toch?

Als bedrijfseigenaar besteed je veel tijd aan het focussen op manieren om je klanten te bereiken en te helpen - en dat is logisch, want het werk dat je doet, is belangrijk. Maar de gemakkelijkste manier om de winst te verhogen, kan over het hoofd worden gezien, en dat is door naar jouw interne boekhoudkundige structuur te kijken.

Als je jouw boekhouding niet overzichtelijk en actueel houdt, verspil je de kans om jouw kosten te drukken en de financiële gezondheid van jouw bedrijf te vergroten. Als jouw boeken actueel zijn en goed zijn opgezet, kun je deze cijfers bekijken en uiterst waardevolle feedback krijgen over hoe jouw bedrijf presteert.

De vijf belangrijkste voordelen van het up-date houden van jouw boeken zijn:

1. Ken jouw cashflow

Cashflow is een van de belangrijkste gebieden die je in bedrijf houden - als je jouw rekeningen niet kunt betalen, blijf je niet lang meer bestaan. Dus als je te weinig geld hebt, zal dat je waarschijnlijk gestrest maken en je 's nachts wakker houden.

Volgens een studie van de Amerikaanse bank wordt 82 procent van het faillissement van een bedrijf veroorzaakt door slecht cashmanagement.

Wanneer jouw boeken zijn opgezet met een goed systeem, is het begrijpen van jouw cashflow positie zo snel als het klikken op een knop om jouw rapport uit te voeren. Je zult weten welke rekeningen er aan komen, en of je genoeg geld op de bank heeft om ze te betalen. Dit zorgt voor een goede planning en als er zich een mogelijk probleem voordoet, ben jij je hiervan bewust voordat je hierdoor gestrest raakt en kun je proactief zijn.

2. Houd rekening met de betalingen van klanten

Als je je boeken up-to-date wilt houden, moet je klanten direct factureren, waardoor je betaling een stuk sneller binnen is. Je kunt ook wekelijks rapporten maken die laten zien wanneer klanten te laat zijn met betalen, zodat je sneller kunt opvolgen en kunt voorkomen dat een te late betaling een probleem wordt. Dit helpt bij het onderhouden van uitstekende klantrelaties en retentie, omdat jouw klant jouw georganiseerde en efficiënte opvolging op prijs zal stellen, in plaats van dat er op de weg een betalingsgeschil ontstaat.

3. Bespaar geld op te late betalingen

Met de huidige boeken weet je welke betalingen wanneer verschuldigd zijn en kun je jouw cashflow beheren om ervoor te zorgen dat je over het geld beschikt om de rekeningen te betalen wanneer ze verschuldigd zijn. Dit bespaart veel geld op late vergoedingen en rentekosten. En dit helpt bij het onderhouden van leveranciersrelaties. jouw leveranciers waarderen u als een goede klant en bieden vaak voordelen of kortingen aan voor preferente klanten. En als je in de problemen zit en speciale aandacht van hen nodig hebt, helpen ze je graag verder.

Volgens Sagewordt één op de tien facturen te laat betaald, wat resulteert in een wereldwijde impact van $ 3 biljoen.

4. Ken jouw winstmarges en pas deze dienovereenkomstig aan

Je weet welke winstmarges je in jouw bedrijf wilt behouden, en wanneer je jouw boeken instelt om rekening te houden met elke dienst of product die je aanbiedt, wanneer jouw winstmarges tekortschieten, kun je onmiddellijk corrigeren. Als een leverancier de prijs verhoogt van een product dat jij van hem nodig hebt, zie je direct hoe dat jouw bedrijfsresultaten zal beïnvloeden. Wanneer je de kostenstructuur ziet van het product dat je verkoopt, kun je eenvoudig aanpassingen en scenario's maken om te zien hoe deze wijzigingen de algemene marges voor de producten beïnvloeden.

5. Identificeer de geldlekken voordat ze een groot probleem worden.

Als jouw boeken actueel zijn, kun je zien waar je meer aan een dienst uitgeeft dan je van plan was. Marketing is doorgaans een grote uitgave, dus het bijhouden van een actuele administratie stelt je in staat om de euro's die je daar hebt uitgegeven te volgen en het helpt jouw om je budget te beheren.

Door regelmatig rapporten uit te maken, kun je eerder bepalen wanneer je te veel uitgeeft aan een bepaalde uitgave in jouw bedrijf.

Waar het op neerkomt, is dat wanneer je een goed boekhoudsysteem in jouw bedrijf onderhoudt, jouw financiële rapporten problemen vroeg in het proces identificeren en problemen oplossen voordat ze een groter probleem worden, en u kunt zeer snel geldlekken in jouw bedrijf stoppen. Alleen al door jouw boekhoudkundige processen en procedures aan te scherpen, wanneer je geldlekken begint te dichten, kostenaanpassingen en wijzigingen aanbrengt, zorg je ervoor dat jouw bedrijf winstgevend blijft.

Als je ziet hoe deze systemen jouw leven zoveel gemakkelijker maken en je helpen jouw bedrijf veel winstgevender te maken, zul je jezelf afvragen waarom het zo lang duurde voordat je deze systemen had geïnstalleerd. Deze systemen nemen veel stress weg bij het runnen van een bedrijf, omdat je er zeker van kunt zijn dat je jouw bedrijf kent, de financiële gezondheid van het bedrijf begrijpt en je weloverwogen zakelijke beslissingen neemt waarvan je weet dat ze jouw bedrijfsresultaten en de winst verhogen.