Omdat het zo eenvoudig is om QR-codes te scannen, gebruiken veel bedrijven ze om klanten te bereiken. Tegenwoordig kan iedereen met een smartphone een QR-code scannen en toegang krijgen tot substantiële informatie die anders te veel zou zijn om af te drukken of te publiceren of zelfs als voice-over in radio- of tv-advertenties.

Wist je dat QR-codes al in 1994 dateren? Het idee voor QR-codes is ontstaan ​​uit de Japanse auto-industrie als een manier om auto-onderdelen die werden vervaardigd effectief te volgen. Het is uitgevonden door Masahiro Hara van het Japanse bedrijf Denso Wave, als antwoord op de behoefte aan een beter systeem dan barcodes. Aangezien QR-codes 200 keer meer informatie kunnen bevatten dan streepjescodes, worden ze vandaag de dag nog steeds veel gebruikt.

Toenhoorde over het gebruik van QR-codes om de pandemie van het coronavirus te bestrijden, Haravertelde Hara naar verluidt aan The Guardian dat hij 'erg blij is dat het wordt gebruikt om de veiligheid van mensen te helpen verbeteren'. Als u een bedrijf of vestiging heeft, kunt u ook een gezondheidsbeoordeling maken of een QR-code voor het traceren van contacten om de verspreiding van ziekten te helpen stoppen.

Dynamische QR-codes gebruiken in het bedrijfsleven

Omdat het scannen van QR-codes zo eenvoudig is, gebruiken veel bedrijven ze om klanten te bereiken. Tegenwoordig kan iedereen met een smartphone een QR-code scannen en toegang krijgen tot substantiële informatie die anders te veel zou zijn om af te drukken of te publiceren of zelfs als voice-over in radio- of tv-advertenties.

Ze zijn ook zeer kosteneffectief, omdat een dynamische QR-code op elk moment kan worden bijgewerkt. Dit betekent dat u materialen niet opnieuw hoeft te printen. Zelfs als u uw QR-code al in een tijdschrift of elders hebt afgedrukt, kunt u deze nog steeds bijwerken! Cool toch? Dat is de magie van QR-codedynamiek.

In tegenstelling tot statische QR-codes zijn dynamische QR-codes oneindig recyclebaar. De wetenschap achter 'recyclebare' QR's was een baanbrekende inspanning van de kant van QR-codeontwikkelaar Square QR.

Dynamische QR-codes zijn vooral handig voor bedrijven die hun voortgang constant willen volgen. Zodra een dynamische QR-code is gemaakt, genereert deze een korte URL die linkt naar specifieke inhoud zoals een website, contact, formulier, app of iets dergelijks. Deze URL is niet alleen recyclebaar, maar houdt ook belangrijke gegevens bij, zoals:

  • Wanneer de code is gescand
  • Waar de code is gescand
  • Hoeveel scans deze heeft ontvangen
  • Welk type besturingssysteem is gebruikt om deze te scannen
  • Welk type mobiel apparaat is gebruikt om te scannen it
  • Welk type browser is gebruikt om de melding te openende melding heeft
  • Leeftijd en geslacht van de persoon diegescand

Om de aantrekkingskracht van QR-codes te vergroten, kunt u zelfs de kleur en vorm van uw code wijzigen, een kleurverloop toevoegen en zelfs een logo toevoegen met de QR-codegenerator van Square QR.

Creëer uw eigen dynamische QR-codes

Soorten dynamische QR-codes

Dynamische QR's kunnen worden gekoppeld aan verschillende inhoud, van menu's tot YouTube-video's. Enkele voorbeelden zijn:

Restaurantmenu's

U kunt een contactloos menu maken door pdf's en afbeeldingen te uploaden en deze vervolgens te koppelen aan WhatsApp zodat uw klanten kunnen bestellen, PayPal of Stripe om betalingen te ontvangen en Google Reviews om beoordelingen en feedback te krijgen.

Om te beginnen, eenvoudig:

  • Upload uw menu
  • Druk de QR-code af
  • Maak een online dynamisch menu
  • Plaats het op tafeltentkaarten, posters en servetten, overal waar uw klanten het gemakkelijk kunnen zien

Populaire voedselservices die Square QR gebruiken voor hun QR-codes zijn McDonald's , Burger King, Subway, Nobu, Restalia en duizenden meer.

COVID-formulieren

Vrijwel elke instelling kan een QR-codesysteem gebruiken om belangrijke informatie over de gezondheidszorg te verzamelen door middel van gezondheidsbeoordelingen en formulieren voor contactopsporing. Creëer een veilige, COVID-vrije zone voor uw klanten door ervoor te zorgen dat er een self-check-in en QR-codeformulier voor gezondheid is bij het binnenkomen van uw deuren.

Bezoekers kunnen eenvoudig de QR-code scannen met hun smartphone, het formulier invullen en na ontruiming toegang krijgen tot het etablissement. Geïnfecteerde of zieke bezoekers kunnen worden geholpen en er kunnen inspanningen worden gedaan om contact op te nemen.

Websites

Het meest voorkomende type QR-code linkt eenvoudig naar een webpagina, blog of social media-pagina. Je kunt je verkorte URL ook op dezelfde manier gebruiken als bit.ly of Google's URL Shortener. Voor maximale merkherinnering kunt u uw QR-code ook aanpassen door uw website of merkkleuren te gebruiken en uw merknaam aan de link toe te voegen.

Dit type QR-code is uitermate nuttig voor de volgende bedrijfstakken:

  • FMCG Bedrijven
  • Horeca
  • Vastgoed
  • Restaurants
  • Onafhankelijke professionals
  • Reclamebureaus

vCards Met

vCards, of 'virtuele visitekaartjes', kunt u uw contactgegevens delen. In tegenstelling tot fysieke telefoonkaarten die gemakkelijk verloren kunnen gaan of weggegooid kunnen worden, stellen vCards uw contacten in staat om uw informatie direct rechtstreeks naar het adresboek van hun apparaat te downloaden. Netwerken is zo veel gemakkelijker en kosteneffectief omdat het niet nodig is om elke keer een set visitekaartjes af te drukken en mee te nemen.

Met Vierkante QR, kunt u de volgende informatie toe te voegen in een enkele QRcode:

  • Voor- en achternaam
  • Job Title
  • Telefoonnummer
  • Bedrijfsnaam
  • Adres
  • Postcode / Postcode
  • Staat / Provincie
  • Land
  • Regio
  • website
  • e-mailadres
  • Notes

downloadbare bestanden

Upload elk type bestand dat uw contacten of klanten kunnen downloaden. U kunt eenvoudig bestanden delen, zoals pdf's, mp3's, jpeg's, png's, documenten en meer! U hoeft geen bestanden bij te voegen via e-mail en u hoeft zich geen zorgen te maken over de bestandsgrootte. Voor meer tips en trucs over het maximaliseren van QR-codes voor uw marketingcampagnes.

Houd al uw sociale media-info netjes en opgeruimd op één plek zodat geïnteresseerde klanten ze kunnen volgen. Met een enkele QR kunt u uw Facebook-, Instagram-, Linked In-, Twitter-, Snapchat-, TikTok-accounts en meer opnemen. Wanneer iemand uw code scant om meer te weten te komen, verschijnt er een lijst zodat ze kunnen kiezen welke platforms hun voorkeur hebben. SquareQr.com ondersteunt veel platforms, dus u zult zeker uw QR-code maximaliseren door zoveel toe te voegen als u wilt:

  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • YouTube
  • Skype
  • Xing
  • Flickr
  • Pinterest
  • Google+
  • LinkedIn
  • Dribble
  • Reddit
  • Tumblr
  • WeChat
  • Github

YouTube

Koppel uw publiek aan een film trailer, muziekvideo of tutorial op je YouTube-kanaal. Breid uw publiek eenvoudig uit door een enkele video of uw kanaal te linken. Alle soorten contentmakers kunnen deze QR-code gebruiken, van gamers tot beautygoeroes, doe-het-zelvers, kookkanalen en taalkanalen.

Na het scannen van de QR-code wordt YouTube geopend en wordt de video automatisch afgespeeld. Enkele van de meest effectieve vormen van inhoud voor deze methode zijn:

  • How-to video's
  • Pet video's
  • Film trailers
  • Muziek video
  • Podcasts
  • product reviews
  • Product vergelijking
  • Fitness tutorials
  • Inleidende video
  • Educatieve filmpjes
  • Testimonials
  • vakantie / seizoengebonden groeten

Start maken van uw eigen QR Codes

Omdat het scannen van QR-codes zo eenvoudig is, gebruiken veel bedrijven ze om klanten te bereiken. Tegenwoordig kan iedereen met een smartphone een QR-code scannen en toegang krijgen tot substantiële informatie die anders te veel zou zijn om af te drukken of te publiceren of zelfs als voice-over in radio- of tv-advertenties.