"Free Book By 57 Year Old Swimsuit Model Reveals A Top Secret Way To Lose Weight...Extremely Fast!"

Deze leadgeneratie-advertentie van Gary Halbert heeft een geweldig verhaal. Hij was in een medische kliniek en toen het tijd was om zijn bezoek te betalen, begon hij een gesprek met de secretaris. Onder de indruk van haar lichaamsbouw vroeg hij of ze model had gestaan ​​of niet. Het bleek dat ze 57 jaar oud was en een model was dat in veel opmerkelijke tijdschriften stond.

Op de terugweg zei hij tegen Caleb O'Dowd, een copywriter die met hem samenwerkte, dat hij nog niet zeker wist hoe hij haar zou gebruiken, maar dat hij iets zou bedenken. Twee dagen later gingen ze terug en tekenden ze haar in voor de leadgeneratie-advertentie die je hieronder ziet, met een gratis boek over gewichtsverlies.

De advertentie is een goed voorbeeld van het gebruik van een indrukwekkende en fascinerende persoonlijkheid als hoofdthema van een advertentie. Het feit dat hij zoveel waarde in haar zag als een op de markt gebracht expert, laat zien hoe waardevol een geweldige woordvoerder kan zijn in jouw marketing. Meer dan alleen haar leeftijd gebruikte Gary het idee dat ze als model haar gewicht laag moest houden, anders zou ze geen baan meer hebben. Het is een geweldig kader om haar inzichten extra waardevol en betrouwbaar te laten lijken.

Belangrijkste leerpunten

  • Er zijn overal geweldige ideeën, maar je moet ervoor open staan om ze te ontvangen, waar je ook bent. Houd net als Gary altijd je marketingradar aan en open je geest voor ideeën op zelfs de meest onwaarschijnlijke plaatsen.
  • Het hebben van een fascinerend & vaak ongelooflijk karakter met een succesverhaal kan enorm krachtig zijn in je marketing. Het trekt de aandacht, geeft de toonhoogte geloofwaardigheid door een concreet voorbeeld te geven en kan de prospect het gevoel geven dat "als deze persoon dit kan bereiken, ik dat ook kan!" of "deze persoon heeft mijn worstelingen ervaren en het is duidelijk dat ze de antwoorden hebben gevonden die ik nodig heb".
  • Merk op hoe Gary aan het einde van de advertentie gedetailleerd ingaat op wat ze precies moeten doen. Natuurlijk wordt de bestelling telefonisch gedaan, dus er is een grondige uitleg nodig, maar over het algemeen moet je de gewoonte aannemen om prospects duidelijk te sturen op wat ze precies moeten doen. Je wilt geen verwarring wanneer het tijd is om te kopen of zich aan te melden.