Hoe u bedrijfsnaamideeën voor restaurants kunt genereren

Eten is een noodzaak. Het is een geweldig idee voor veel ondernemers om hun eigen restaurant een vliegende start te geven. Van professionals tot studenten en zelfs gezinnen kunnen hun favoriete gerechten eten in een nabijgelegen restaurant. Het is een bedrijf dat in hoog tempo groeit.

Tip: Creëer een mobiel vriendelijk QR menu via Menu Cards.

Laten we deze factcheck eens doornemen.

Er zijn meer dan 1 miljoen restaurantlocaties verspreid over de Verenigde Staten. Tegen 2027 zullen er ongeveer 16,3 miljoen banen zijn in deze industrie. De restaurantindustrie produceert ongeveer $ 799 miljard aan omzet per jaar. Deze gegevens laten duidelijk het potentieel van deze industrie zien. Maar om met uw bedrijfsplan te beginnen, moet u de eerste uitdaging overwinnen: hoe u een naam voor uw restaurant kiest.

Een naam is belangrijker dan je zou denken. Als je denkt - what's in a name? Denk aan het citaat van WH Auden dat zegt: "Eigennamen zijn pure poëzie. Zoals alle poëzie zijn ze onvertaalbaar.”

Het starten van uw bedrijf kan ontmoedigend zijn. In feite kan het kiezen van een naam die geschikt is voor uw restaurantbedrijf net zo uitdagend zijn als het maken van het perfecte menu. Laten we eens kijken naar 's werelds meest populaire namen voor voedselgewrichten, zoals Dunkin' Donuts, Domino's, McDonald's, Zomato, KFC, Food Panda, enz.

Wat vind je een ding dat ze gemeen hebben? Ze hebben allemaal unieke, gemakkelijke en gedenkwaardige namen. Het is de naam die hen hun unieke merkidentiteit heeft gegeven. Deze merken staan ​​niet alleen bekend om hun verleidelijke aanbod, maar ook om hun merknaam.

Nou, dat zijn hun namen, hoe ga je je bedrijf een naam geven? Kom je er niet uit? Maak je geen zorgen; wij helpen u een naam te kiezen voor uw levensmiddelenbedrijf.

Hier bieden we u een lijst met ideeën voor bedrijfsnamen om u te helpen.

1. Catchy is de sleutel

Het eerste dat een klant in uw merk ziet, is de naam. Het maakt niet uit hoe indrukwekkend uw menukaartontwerp is als uw naam niet pakkend is, klanten zullen het niet erg vinden om over te schakelen naar de volgende beschikbare optie. Als ze het echter aantrekkelijk vinden, zullen ze je restaurant onthouden. Ze zullen zelfs het woord voor je verspreiden.

Tip: Creëer een mobiel vriendelijk QR menu via Menu Cards.

2. Krijg een directe naam

Als u geen pakkende naam voor uw restaurantbedrijf kunt vinden, hoeft u zich geen zorgen te maken. Ga niet hier en daar, maar ga rechtdoor. Het betekent een directe aanpak en een bedrijfsnaam kiezen die duidelijk laat zien wat je doet of aanbiedt.

Neem bijvoorbeeld de in Florida gevestigde fastfoodketen Burger King. Het heeft een duidelijke naam die laat zien dat het hamburgers biedt. Ze hebben hun bedrijfsidee ook in hun logo geïmplementeerd. Het betekent simpelweg niet alleen een directe naam, maar ook een passend logo is belangrijk. U moet een logo maken dat gemakkelijk kan laten zien wat u aanbiedt.

3. Creëer verzonnen of bedachte namen

Herinnerd, de film Avengers-Infinity War's hilarische dialoog tussen Dr. Strange en Peter Parker? Ja, deze... 'O, gebruiken we onze verzonnen namen? Dan ben ik Spiderman.” Als je het moeilijk vindt om een ​​directe naam te bedenken, gebruik dan een verzonnen naam. Hoe doe je dat? Nou, je moet twee of drie woorden samenvoegen en een bedrijfsnaam maken die niet in het woordenboek voorkomt. Soms vind je ook verzonnen namen met een betekenis.

Het gaat als A+B= Naam of AB+C= Naam.

Subway - de fastfoodfranchise heeft een naam die bestaat uit twee woorden 'Sub' en 'Way'. Het is eenvoudig en gemakkelijk te begrijpen.

4. Kies een naam op basis van cognitieve vloeiendheid of gemakbedachte naambenadering

Ongeacht de rechte of, volgens de wetenschap, is een gemakkelijke naam de beste manier om te gaan. Volgens psychologen presteerden aandelenkoersen in bedrijven met gemakkelijk uit te spreken namen drastisch beter dan bedrijven met moeilijk uit te spreken namen. En de reden hierachter is cognitieve vloeiendheid. Het kan van invloed zijn op de manier waarop klanten winkelen. Als overlevingspatroon zijn psychologen van mening dat de gemakkelijke namen waarschijnlijk voorkeuren zullen krijgen, terwijl de moeilijkere vermijding krijgen.

Laten we het voorbeeld van Dunkin' Donuts nemen. Ondanks dat hij wat langer is, is de naam makkelijk uit te spreken en blijft hij langer in het geheugen. Het bedrijf heeft echter besloten om zichzelf te hernoemen naar Dunkin'.

5. Wees uniek met een unieke naam

Met zoveel restaurants in de buurt, is het vinden van pakkende namen voor de voedingsindustrie vermoeiend. U kunt de taak echter tot op zekere hoogte verlichten door een unieke naam te vinden. En om dit te doen, moet u een lijst maken van elk restaurant in uw plaats. Kies bij voorkeur degenen met dezelfde merkidentiteit, wat hetzelfde menu betekent als het uwe.

Als je bijvoorbeeld Mexicaans eten wilt aanbieden, kijk dan eens naar de restaurants met dezelfde keuken. Als hun namen Mexicaans weerspiegelen, kies dan een andere naam. Schakel Google in om te zien of de naam die u van plan bent te gebruiken als de bedrijfsnaam van uw restaurant al in gebruik is. Als dat zo is, kies dan een andere naam.

U kunt ook alliteraties gebruiken om unieke namen voor uw restaurant te creëren. Wat u moet doen, is een controlewoord kiezen, het woordenboek raadplegen en een ander woord vinden dat ermee overeenkomt en met dezelfde letter begint. Namen die met deze methode zijn gemaakt, zijn meestal ritmisch van aard en uniek. Bovendien zijn ze gemakkelijk terug te roepen.

Bijvoorbeeld Dunkin' Donuts, Brunch Bar, Pita Pan en meer. Niet alleen de naam, maar ook andere elementen van uw bedrijf, zoals het logo, moeten uniek zijn. Een grafisch ontwerpbedrijf als Designhill kan u helpen een uniek logo te krijgen volgens uw zakelijke behoeften.

Waarom een ​​logo gebruiken bij het benoemen van een bedrijf? Dat is de vraag die meteen in je opkomt. Hier is het concept om een ​​logo te ontwerpen om te zien of de naam die u op de shortlist heeft, geschikt is.

Een logo is niet alleen een visuele weergave, maar een onmisbaar onderdeel voor de branding van uw restaurantbedrijf. Het is niet alleen een aanvulling op de doelstellingen van uw restaurant, maar helpt ook te beschrijven wat u aanbiedt of doet. Bovendien drukt het je waarde als merk uit.

Wat u moet doen, is een geschikt logo-ontwerp voor een restaurant kiezen. Houd er rekening mee dat dit proces gevoelig is. Het vraagt ​​ook om een ​​grondige aanpak. Niet iedereen kan een verbluffend logo maken dan iemand die er bedreven in is. Huur iemand in of laat de klus klaren met een freelance ontwerper.

Als u ervoor kiest om grafische ontwerpdiensten te krijgen, kunt u beter een gerenommeerd bedrijf kiezen. Als u dit doet, krijgt u het logo van uw keuze. Kijk nu welke naam er beter bij het logo past. Hoe wordt de naam weergegeven met het logo wanneer deze op uw officiële sociale-mediapagina, uithangbord, banner of website wordt geplaatst? Kies wat er beter uitziet. Vraag de mening van mensen hierover.

7. Overweeg het concept

Wat is het concept van uw restaurantbedrijf? Gaat het om het openen van een bakkerij, een fastfoodrestaurant, een huisgemaakt voedingsbedrijf, een koffiebar, een foodtruck, een voedselverwerkingsbedrijf of een pizzabezorger? Er zijn honderden ideeën om uit te kiezen. Denk na over je concept en kies op basis daarvan een naam.

Onthoud dat het hebben van een concept je kan motiveren om een ​​specifieke naam te kiezen of je kan inspireren om naar een andere naam over te stappen als de naam niet op jouw concept is gebaseerd. Voor restaurantbedrijven die bijvoorbeeld pizza willen aanbieden, is een naam als Dessert Heaven misschien niet geschikt. Een naam als Pizza Heaven of Pizza Express zou echter perfect passen.

Tip: Creëer een mobiel vriendelijk QR menu via Menu Cards.

8. Kies geen smalle namen

Het betekent het vermijden van namen met locaties of op basis van geografische gebieden. Gaan met een naam die is gebaseerd op een bepaalde locatie, biedt geen ruimte voor verdere uitbreiding. Bovendien zal het ook een probleem vormen voor uw toekomstige bedrijfsplannen.

Het is bijvoorbeeld geen goed idee om 77 Lakeside Fresh Food te kiezen. Het kan uw bedrijf beperken tot die specifieke straat. En wanneer u van plan bent uw bedrijf te verhuizen of uit te breiden, heeft u geen andere keuze dan uw naam te wijzigen.

9. Registreer een domein

Als je eenmaal een naam hebt afgerond, is de volgende stap het registreren van een domeinnaam. Het moet ook op dezelfde naam staan. De naam van uw bedrijf en het domein mogen niet verschillen. Het is aan te raden om een ​​.com domein te kiezen.

Als de naam al in gebruik is, controleer dan of deze beschikbaar is voor veiling. Of vraag de eigenaar om het voor een redelijke prijs aan u te verkopen. Vergeet niet ook je social media pagina te beveiligen. U kunt https://www.uspto.gov bezoeken om te controleren of de naam beschikbaar is voor handelsmerk. Als u klaar bent, huurt u een logo-ontwerper in om een ​​logo voor uw geregistreerde domeinnaam te maken.

10. Gebruik je eigen naam Het

gebruik van een persoonlijke naam is heel gewoon in de restaurantbusiness. Hiermee kunt u het gesprek aangaan met uw prospects. U kunt het zelfs een persoonlijker tintje geven door uw bedrijf te noemen op de naam van uw familielid of een vriend. Bijvoorbeeld Papa John's, Mike's Restaurant en nog veel meer.

In deze sectie komen ook restaurants die het soort keuken gebruiken dat ze aanbieden. Steakhouse maakt het bijvoorbeeld gemakkelijk voor de klanten om te begrijpen wat ze precies bieden.

11. Kies een verkoopbare naam

Veel bedrijven vinden het niet erg om een ​​vleugje humor aan hun naam toe te voegen. Hoewel ze grappig zijn, kunnen ze uw doelgroep afschrikken die dergelijke namen aanstootgevend, grof of onaantrekkelijk vinden. Wees voorzichtig als je zo'n naam gaat kiezen.

Overweeg ook hoe het eruit zou zien als het als een URL wordt geschreven wanneer u een website krijgt. Meestal gaat een lange naam niet samen met een URL. Bij het kiezen van een naam moet ook rekening worden gehouden met de marketingstrategie.

12. Overweeg persoonlijke tevredenheid

Ongeacht het doel en de ideeën die u doormaakt, zorg ervoor dat de naam die u kiest bevredigend is. Je blijft langer bij je bedrijfsnaam. Als het iets is dat je haastig hebt geplukt maar er niet blij mee bent, dan heeft de naam geen zin. Uw tevredenheid is erg belangrijk.

13. Bescherm uw naam onder intellectuele eigendoms- en handelsmerk wetten.

Het kiezen van een naam voor uw restaurantbedrijf is niet genoeg. Je zult verder moeten gaan dan dit. In feite moet u uw bedrijf beschermen tegen piraterij en andere schendingen van handelsmerken. Ja, er is iets meer dan het bedenken van een naam. Controleer intellectueel eigendom en handelsmerk regelgeving. Laat uw bedrijf registreren om dergelijke problemen te voorkomen.

Of u nu uw bedrijf helemaal opnieuw opbouwt of een franchise koopt, u ​​moet contact opnemen met de handelsmerk- en servicemerken afdelingen. Zodra je dit hebt gedaan, is je restaurantbedrijf klaar om van de grond te komen!

Conclusie

De naam die u kiest voor uw restaurantbedrijf vertelt veel over u. Het is het eerste wat uw prospects te weten komen over uw bedrijf. Hoewel uniciteit essentieel is voor een gedenkwaardige naam, is cognitieve vloeiendheid zeer essentieel. Als uw prospects uw naam niet kunnen uitspreken of schrijven, zal uw restaurantbedrijf niet slagen. Zorg daarom voor een gemakkelijke naam die resoneert met uw bedrijfsconcept.

Tip: Creëer een mobiel vriendelijk QR menu via Menu Cards.