10 marketingideeën voor jouw restaurant

Als restauranteigenaar of -manager hebt u het superdruk en blijft er vaak weinig tijd over voor marketing. Toch is het geweldig voor zaken en iets waar je wat tijd voor wilt vrijmaken.

10 marketingideeën voor jouw restaurant

Als restauranteigenaar of -manager hebt u het superdruk en blijft er vaak weinig tijd over voor marketing. Toch is het geweldig voor zaken en iets waar je wat tijd voor wilt vrijmaken.

Om de concurrentie voor te blijven en meer dineergasten naar uw restaurant te halen, wilt u een goede marketingstrategie opstellen met tools die werken.

Succesvolle marketing omvat een mix van in-restaurant, website en andere digitale tools. Als je creatief bent, kun je nieuwe klanten binnenhalen terwijl je de huidige behoudt.

In dit artikel bekijken we 10 marketingideeën voor uw restaurant.

Tip: Mocht je nog geen QR menu hebben of ben je ontervreden over je huidige, neem dan een kijkje op Menu Cards & creëer jouw online menu.

1. Host Influencer Events

Wil je dat de lokale blogger jouw restaurant in de spotlights zet? Of wil je dat de lokale voedselschrijver in de krant over je praat?

Misschien wil je op het volgende grote evenement in de stad uitgelicht worden?

De beste manier om dit te doen, is door een influencer-event te organiseren in je restaurant. Nodig alle mensen in de stad uit die invloed hebben op de restaurantindustrie. Bied ze gratis eten en drinken en een heel speciale service aan.

Als bonus heb je, als je veel foto's maakt, meerdere dagen content voor je social media-accounts.

2. Stuur regelmatige een e-mail

E-mailmarketing staat nog steeds bovenaan de lijst als een van de beste tools voor marketing. Het is de enige plek waar klanten je expliciet uitnodigen en het biedt je een grote kans om je boodschap te verspreiden.

De beste suggestie om uw marketing een vliegende start te geven, is door wekelijks of tweewekelijks een e-mail te sturen.

Hierin kunt u speciale aanbiedingen, tips over koken en informatie over aankomende evenementen opnemen.

Goed ontworpen- emails zijn de sleutel tot uw marketingstrategie. Overweeg om uw lijst te targeten door middel van segmentatie voor het beste succes.

3. Bezoek bedrijven in de buurt

Wees creatief en neem elke maand wat eten mee naar verschillende bedrijven bij jou in de buurt.

Overweeg om verschillende items uit uw aperitiefmenu te nemen, samen met kortingsbonnen voor speciale aanbiedingen. Hierdoor kunt u nieuwe mensen ontmoeten, uw heerlijke eten delen en hen uitnodigen met een couponaanbieding.

Je kunt ook de kortingsbon overslaan en het eten gewoon bezorgen met sommige menu's. Zorg ervoor dat je het personeel bezoekt, zodat ze een geweldige ervaring hebben die ze zich zullen herinneren.

4. Renoveer uw website

Het is een goed idee om uw website regelmatig te bekijken, omdat de meeste mensen uw restaurant zullen bezoeken voordat ze besluiten bij u te dineren.

Uw website is het middelpunt van uw marketing, dus het moet gemakkelijk te navigeren zijn, uw merk weerspiegelen en regelmatig bijgewerkte inhoud hebben (denk aan blog).

Zorg er daarnaast voor dat je telefoonnummer, adres en openingstijden heel goed vindbaar zijn. En zorg ervoor dat u een prachtig menu met professionele foto's en verleidelijke beschrijvingen toevoegt.

Tip: Creëer een mobiel vriendelijk QR menu via Menu Cards.

Ten slotte, als uw website niet mobielvriendelijk is, moet dit zo snel mogelijk gebeuren. Google zal u straffen als dit niet het geval is.

5. Begin met sms-marketing

De meeste mensen hebben tegenwoordig een smartphone en ze zijn nooit ver van hun sms-berichten verwijderd.

Door sms-marketing te gebruiken, vergroot u de klantenbinding en ziet u een stijging van de merkloyaliteit.

Om hiervan gebruik te maken, maakt u een speciale aanbieding en biedt u deze aan uw klanten aan op uw website, op sociale media en in uw restaurant. De vangst - ze moeten zich aanmelden voor sms-berichten van u om de aanbieding te krijgen.

Zodra je hun nummer hebt, kun je ze wekelijkse berichten sturen met aanbiedingen en kortingsbonnen.

6. Reageer op negatieve beoordelingen

Als dit vreemd lijkt op een lijst met baanbrekende marketingideeën, is het dat niet. Het is eigenlijk een van je beste tips.

U weet waarschijnlijk dat de nummer één zoekopdracht op Google over restaurants gaat. Bovendien bekijken uw potentiële klanten uw beoordelingen. Het is dus logisch dat u de best mogelijke beoordelingen wilt.

Als je positieve recensies krijgt op Google, Yelp en elders online, reageer dan. Bedank je klanten en noem ze bij naam.

Nog belangrijker, reageer op elke negatieve recensie die je krijgt. Dit geeft u de kans om uw klanten te laten zien dat u met hen meeleeft.

Door de klachten van klanten aan te pakken, zult u merken dat veel mensen hun slechte recensies naar beneden halen. Als dat niet het geval is, heb je laten zien dat je bereid bent te luisteren en zo nodig te veranderen.

7. Boost Facebook Posts

We gaan ervan uit dat je Facebook al gebruikt. Maar wist je dat je een beetje geld achter je berichten moet steken om hun bereik te vergroten?

Het hoeft niet veel te zijn - tussen de $ 10 en $ 30 per bericht zou het moeten doen.

We hebben een insidertip voor u om uw advertentiedollars te maximaliseren. Ga naar je publicatietools op Facebook en vind je best presterende berichten. Kies deze om een ​​boost te geven.

Waarom berichten stimuleren die al een organisch bereik hebben? Dit komt omdat nieuwe mensen eerder geneigd zijn om actieve berichten met likes, shares en reacties te gebruiken.

8. Gebruik een loyaliteitsprogramma

Diners die lid zijn van uw loyaliteitsprogramma zullen vaker terugkeren naar uw restaurant. Loyaliteitsprogramma's zijn een geweldige manier om relaties met uw klanten op te bouwen en hun loyaliteit aan te moedigen. (tweet dit)

U kunt dit doen via uw app of een andere mobiele oplossing die een digitale loyaliteitsponskaart biedt.

9. Sponsor een liefdadigheidsinstelling

Een ander geweldig marketingidee is het sponsoren van een goed doel. Dit zorgt er niet alleen voor dat uw restaurant onder de aandacht van het publiek komt, maar het verhoogt ook de klantloyaliteit.

Haal je team aan boord en doe samen iets. U kunt bijvoorbeeld samen een wandeling maken. Of u kunt een liefdadigheidsavond organiseren waarbij een deel van de opbrengst naar uw favoriete goede doel gaat.

Door uw team erbij te betrekken, verhoogt u het moreel en helpt u ook bij het verenigen van uw personeel. Dit zorgt weer voor blijere klanten.

10. Organiseer een weggeefactie op sociale media

Iedereen vindt het leuk om iets gratis te krijgen.

Maak een tekening en host deze op sociale media. Overweeg om dit wekelijks te doen.

U zult merken dat uw volgers op sociale media toenemen, evenals de paginabetrokkenheid. Door regelmatig een buzz te creëren, ziet u ook meer dineergasten in uw restaurant.

Laatste puntjes

Als u de verkoop wilt verhogen, moet u een marketingstrategie opstellen en enkele van deze baanbrekende marketingideeën in het spel brengen.

Het restaurant dat zijn marketing verbetert, zal boven de concurrentie uitstijgen.

Restaurantmarketing kost tijd, dus wees geduldig. Creëer, test, herzie en analyseer uw gegevens zodat u weet wat werkt en wat u moet veranderen.

Gebruik verschillende methoden, waaronder speciale evenementen, advertenties op sociale media, Google AdWords, sms-marketing, influencer-advertenties en meer.

Breng uw restaurant met succes op de markt en u zult meer nieuwe klanten zien, een toename van terugkerende klanten, betere online beoordelingen en exponentiële groei.