Er is enige discussie over de vraag of bloggen nog steeds relevant is in de huidige marketingomgeving voor sociale media.
Ongeacht of je een klein bedrijf bent of een multinational, bloggen is een integraal onderdeel van jouw online content marketing strategie.
Hier zijn 4 redenen waarom bloggen belangrijk is voor jouw bedrijf:
- Trek meer bezoekers naar jouw website
- Verhoog jouw SEO/SERP
- Positioneer jouw merk als marktleider
- Ontwikkel betere klantrelaties
Leid verkeer naar jouw website:
Jouw blog geeft je de mogelijkheid om relevante inhoud voor jouw klanten te creëren. Gebruik dit als een marketingtactiek om verkeer terug naar jouw website te leiden.
Maak van de blog op jouw website de basis voor al jouw sociale mediaplatforms.
Jouw bedrijf bevindt zich mogelijk op Facebook, Twitter, Pinterest, LinkedIn of waar dan ook. Plaats links - met relevante afbeeldingen - van jouw blogartikelen op jouw sociale sites. Geef jouw sociale volgers een reden om door te klikken naar jouw website.
Plaats bovendien inkomende links rechtstreeks in jouw blog-artikelen om verkeer naar specifieke bestemmingspagina's van jouw website te leiden.
Hulp nodig met het opzetten van jouw blog of het maken van artikelen? Neem contact met het content marketing bureau van Founder; Snowball Studio
Verhoog jouw SEO / SERP:
Blogs verhogen de SEO. Nieuwe inhoud is nog steeds een sleutel om jouw concurrenten te verslaan op de resultatenpagina van zoekmachines.
Gebruik trefwoorden in jouw artikelen. Maak een lijst van de relevante trefwoorden, onderwerpen en categorieën waarmee je jouw bedrijf gevonden kan worden. Gebruik deze woorden en gerelateerde uitdrukkingen bij het schrijven van jouw berichten.
Of je deze nu actief opzoekt of niet, regelmatig bloggen over jouw bedrijf, branche, product of levensstijl van jouw klant zal natuurlijk jouw zoektermen vergroten. Intentie hebben over je woorden zal alleen maar leiden tot meer resultaten.
Trefwoorden en onderwerpen op jouw website zijn een belangrijke manier waarop Google (en andere zoekmachines) jouw site vinden voor deze gezochte woorden.
Positioneer jouw merk als marktleider:
Goedgeschreven artikelen tonen jouw bedrijf als marktleider. Door onderwerpen te plaatsen die aansluiten bij jouw markt en jouw kennis tonen, breng je jouw vaardigheden ook voor jouw bedrijf, dienst of product op de markt.
Als je bijvoorbeeld een detailhandelaar bent, schrijf dan blogposts over jouw producten. Jouww klanten zullen je leren kennen als de kennisbron voor de producten die ze willen.
Als je je in B2B bevindt, post dan duidelijke, goed onderzochte artikelen over jouw service. Word de hub of 'the place to be' voor jouw branche.
Je bouwt ook vertrouwen op. Hoe meer je kunt aantonen dat je goed thuis bent in jouw vakgebied, hoe groter de kans dat jouw consument erop vertrouwen dat je levert wat ze nodig hebben.
Bovendien profiteren jouw klanten van de kennis die je hen biedt.
Ontwikkel betere klantrelaties:
Blogs bieden een andere bron om de band met jouw klant te verdiepen. Door rechtstreeks verbinding te maken met jouw website, kunnen jouw klanten jouw bedrijf of product vanuit het comfort van jouw online thuisbasis leren kennen.
Gebruik dit. Nogmaals, bouw vertrouwen op door een bron van informatie te zijn. Consumenten worden graag geïnformeerd en waarderen het dat jij degene bent die ze lesgeeft.
Reageer bovendien, net als op jouw andere sociale kanalen, op opmerkingen en communiceer met de consument. Als ze vragen hebben over een product waarover je schrijft, reageer dan rechtstreeks op jouw website. In tegenstelling tot veel sociale sites is een blog over het algemeen enige tijd doorzoekbaar op jouw site. Je website-reacties duren langer dan bij een Twitter-reactie of Facebook-bericht. Andere klanten zullen de interacties ook zien.
Hulp nodig met het opzetten van jouw blog of het maken van artikelen? Neem contact met het content marketing bureau van Founder; Snowball Studio
Discussion