Een blog gebruiken om jouw bedrijf te promoten

Alle soorten bedrijven kunnen profiteren van bloggen, maar hiervoor is de juiste aanpak vereist. Helaas worden veel zakelijke blogs verlaten omdat ze simpelweg niet de resultaten krijgen waarnaar ze op zoek waren.

Een blog gebruiken om jouw bedrijf te promoten

Alle soorten bedrijven kunnen profiteren van bloggen, maar hiervoor is de juiste aanpak vereist. Helaas worden veel zakelijke blogs verlaten omdat ze simpelweg niet de resultaten krijgen waarnaar ze op zoek waren.

Niets ziet er voor de bezoekers van een site erger uit dan een blog die al een jaar niet is bijgewerkt. Bezoekers kunnen zich zelfs afvragen of het bedrijf nog steeds actief is.

Maar met de juiste aanpak kan een blog uitstekende resultaten opleveren voor een bedrijf. Dit artikel behandelt enkele belangrijke stappen die je kunt nemen als je een zakelijke blog wilt hebben die resultaten boekt.

Hulp nodig met het opzetten van jouw blog of het maken van artikelen? Neem contact met het content marketing bureau van Founder; Snowball Studio

1. Ken jouw doel

Er zijn veel verschillende redenen waarom je een blog zou kunnen gebruiken om jouw bedrijf te promoten, waaronder:

  • De verkoop van producten verhogen
  • Nieuwe klanten aantrekken
  • Verbetering van de bekendheid en naamsbekendheid
  • Meer bezoekers naar jouw website trekken

Natuurlijk zijn er meer redenen waarom je een blog voor jouw bedrijf zou kunnen gebruiken, maar dat zijn enkele van de meest voorkomende redenen.

Waarom jouw bedrijf een blog nodig heeft
Bloggen helpt niet alleen een bedrijf; Met het huidige online consumentengedrag wordt zakelijk bloggen essentieel om online aanwezig te blijven, om boven de concurrentie uit te steken en zelfs om klanten te werven.

Het is belangrijk om te weten wat jouw doel is, want dat doel moet bepalen welke soorten inhoud je publiceert en hoe je te bloggen gaat. Als jouw doel met de blog bijvoorbeeld specifiek het verhogen van de verkoop is, moet het bedekken van jouw producten een belangrijk onderdeel zijn van de bloginhoud die je schrijft.

Het klinkt voor de hand liggend dat je jouw doel moet weten, maar veel bedrijven hebben een blog omdat ze denken dat ze er een nodig hebben, maar ze weten niet echt waarom. Het resultaat is een ineffectieve blog die niets bijdraagt ​​aan hun bedrijf.

2. Identificeer jouw doelgroep

Om ervoor te zorgen dat jouw blog effectief is, moet je weten voor wie je schrijft. De doelgroep van jouw blog kan al dan niet exact dezelfde zijn als de doelgroep voor jouw bedrijf als geheel of voor de producten en diensten die je aanbiedt.

Jouw doelgroep heeft invloed op zaken als:

  • De onderwerpen die je op de blog behandelt
  • De 'tone of voice' van de blog
  • Het formaat van de inhoud die je produceert
  • Waar je de inhoud promoot

Neem voordat je met je blog begint de tijd om duidelijk te definiëren welke doelgroep je probeert te bereiken.

3. Bepaal wat jouw doelgroep is

Nadat je doorgaat met het vorige punt, moet je ook weten waarnaar jouw lezers op zoek zijn en wat ze van jouw blog willen halen. Als je weet hoe je jouw doelgroep kunt helpen, kun je een sterkere eerste indruk maken wanneer de juiste bezoekers op jouw blog arriveren.

Als je jouw publiek echt begrijpt, kun je een blog maken die veel nuttiger is voor jouw lezers en effectiever voor je bedrijf.

Een van de beste manieren om te weten waar jouw publiek naar op zoek is, is door een trefwoordonderzoek te doen, om te zien naar welke woorden en woordgroepen mensen eigenlijk zoeken.

4. Schrijf inhoud die echt nuttig is

Ongeacht wat jouw doel is voor de blog, het is belangrijk dat je inhoud schrijft en publiceert die echt nuttig is en gewaardeerd wordt door jouw lezers.

Zelfs als het je doel is om de blog te gebruiken om meer producten te verkopen, moet je je inhoud nuttiger maken dan alleen een verkooppraatje. Als jouw inhoud lezers iets waardevols biedt, zullen ze niet steeds terugkomen.

Het is mogelijk om doelen te bereiken, zoals het verkopen van meer producten of het aantrekken van meer klanten door inhoud te publiceren die niet overdreven gericht is op verkopen en echt nuttig is voor lezers. De sleutel is om manieren te vinden om jouw producten of diensten in de inhoud op te nemen of te vermelden, zonder dat dit de enige focus van de inhoud is. Leid lezers op over onderwerpen die verband houden met jouw producten en diensten en je zult merken dat jouw blog zeer effectief wordt.

5. Neem calls-to-action op

Als je wilt dat jouw bezoekers een specifieke actie ondernemen, moet je ze naar die actie leiden.

Als je een product wilt verkopen, moet je bezoekers van jouw blogposts naar de verkooppagina of product pagina leiden.

Als het jouw doel is om de blog te gebruiken om nieuwe klanten te werven, moet je 'call-to-action' er zo uitzien dat klanten contact met je opnemen of een formulier invullen voor een gratis adviesgesprek.

6. Netwerk

Verbindingen leggen met andere bloggers in jouw branche kan je op veel manieren ten goede komen, waaronder:

  • Meer shares van jouw inhoud op sociale media
  • Meer links naar jouw blog & bedrijf
  • Samenwerkingsmogelijkheden
  • Mogelijkheden voor het plaatsen van gastblogs op andere blogs

Als je de impact wilt maximaliseren en de bekendheid die je via jouw blog krijgt, moet je regelmatig contact maken met bloggers in de branche. Alleen focussen op het schrijven van inhoud en het negeren van de noodzaak van netwerken is een veel voorkomende blogfout.

Er zijn verschillende dingen die je kunt doen om te netwerken met bloggers. Een van de beste en gemakkelijkste manieren is om sociale netwerken zoals Twitter, Instagram en Facebook te gebruiken. Deel de inhoud van de andere blogger op Twitter of Facebook (en tag ze), reageer op hun berichten op Facebook en Instagram, of begin gewoon een gesprek op Twitter. LinkedIn is ook een geweldig platform om te netwerken en verbindingen tot stand te brengen.

Afgezien van sociale media, kun je ook reacties achterlaten op hun blogposts of gewoon een contactformulier op hun blog gebruiken om in contact te komen.

7. Gebruik sociale media

In het vorige punt zei ik dat je sociale platforms kunt gebruiken om te netwerken, maar je kunt ze ook gebruiken om bekendheid te krijgen en verkeer naar je blog te leiden. Er zijn zoveel verschillende sociale platforms dat je niet allemaal actief kunt zijn, maar je kunt er een of twee kiezen die populair zijn bij jouw doelgroep en het grootste deel van jouw inspanningen aan die netwerken besteden.

Als het jouw doel is om verkeer naar jouw blog te leiden, is Pinterest een ideaal sociaal netwerk. Voor sommige bloggers is Pinterest de nummer 1 bron van verkeer, en voor veel anderen is het misschien de nummer 2 achter het zoekverkeer van Google.

De reden dat Pinterest zo goed kan zijn voor verkeer, is dat de meeste Pinterest-gebruikers naar het platform komen om ideeën of inhoud te vinden, zodat ze heel snel doorklikken op pins die hen interesseren. Dit is in tegenstelling tot Facebook of Twitter waar gebruikers verbinding maken met hun vrienden, dus het is niet zo waarschijnlijk dat ze op een link naar bloginhoud klikken.

8. Vergroot jouw e-maillijst

Ongeacht of je een blog gebruikt of niet, jouw bedrijf zou actief een e-maillijst moeten laten groeien. Vanuit een blogperspectief zal de e-maillijst nuttig zijn om nieuwe bezoekers om te zetten in terugkerende bezoekers en uiteindelijk trouwe fans van jouw bedrijf. Je kunt met hen in contact blijven, meer bekendheid krijgen voor jouw nieuwe inhoud en een verkeersbron vaststellen die je beheert (in tegenstelling tot zoekverkeer of verkeer op sociale media dat grotendeels buiten jouw controle ligt).

Een e-maillijst kan ook een enorme impact hebben op jouw bedrijf in termen van meer verkopen of het binnenhalen van nieuwe klanten. En je blog zal je echt helpen om de e-maillijst sneller te laten groeien. Jouw bloginhoud zal meer bezoekers naar de site trekken, die bezoekers helpen zich meer op hun gemak te voelen bij uw merk en de kans vergroten dat ze zich zullen abonneren op jouw e-maillijst.

9. Blijf consistent

Hoewel het bouwen van een blog een geweldige beslissing voor jouw bedrijf kan zijn, zal het tijd en moeite kosten om er succes mee te hebben. Een van de grootste sleutels tot succes met je blog is door er gewoon aan vast te houden. In het begin kan het lijken alsof niemand aandacht aan de blog besteedt, maar het kost gewoon tijd om dat verkeer op te bouwen en een publiek te laten groeien. Om succes te hebben, moet je bereid zijn om de tijd en middelen te besteden om de blog 6-12 maanden te laten draaien, zodat het genoeg tijd heeft om echte groei te zien.

Hulp nodig met het opzetten van jouw blog of het maken van artikelen? Neem contact met het content marketing bureau van Founder; Snowball Studio