In het afgelopen jaar heb ik een aanzienlijke daling opgemerkt in mijn views, betrokkenheid en aantal nieuwe volgers. De reden: het algoritme van Instagram. Dankzij de laatste paar updates kan slechts 10% van jouw volgers jouw bericht zien.

Telkens wanneer het algoritme wordt bijgewerkt en de betrokkenheid wordt minder, zou mijn eerste gedachte zijn: "Waarom zou Instagram zichzelf pijn doen door deze ervaring voor zoveel gebruikers te verpesten?" of “Dit is het voor Instagram. Tijd om een ​​andere app te zoeken ”. Ik besloot echter de redenen achter de veranderingen te onderzoeken en te begrijpen. Dit is wat ik ontdekte:

Het doel van Instagram is om geld te verdienen!

Nu denk je misschien dat dit duidelijk is of vraag je je af hoe het veranderen van het algoritme dit doet, dus laat het me uitleggen. Instagram is een bedrijf en moet geld verdienen, dus hoe verdienen ze geld? Door een van de belangrijkste vormen van social media te blijven. En hoe doen ze dat? Door gebruikers zo lang mogelijk op hun app te houden. Hoe houden ze hun gebruikers op Instagram? Zij niet! Wij doen dat! Daarom geeft Instagram de voorkeur aan accounts die hun volgers actief kunnen houden en zo betrokken mogelijk!

Hieronder staan ​​de gemakkelijkste manieren om je publiek betrokken te houden:

  • Foto's & video's
  • Verhalen vertellen
  • Stories
  • Instagram Live
  • IGTV
  • Posten
  • Reageer op je DM's
  • Reageer op reacties

De kans is groot dat je de meeste hiervan al doet, wat echt geweldig is! De echte vraag is: hoe vaak doe je dat?

Feit: hoe meer tijd je aan de app besteedt om je volgers betrokken te houden, hoe meer Instagram je bevalt. Dit betekent dat je de meeste van de bovenstaande items elke dag moet doen. Plaats jouw foto's, video's en verhalen dagelijks, ga elke dag live, ook al is het maar voor 2 minuten, beantwoord jouw DM's zo snel mogelijk en reageer onmiddellijk op opmerkingen over jouw laatste berichten.

Als je deze dingen niet dagelijks doet, zul je minder groei zien en de onderdrukking van het algoritme blijven voelen.

Nu je de logica achter Instagram begrijpt en begrijpt wat ze van jou als gebruiker verwachten, laten we eens kijken naar de specifieke tactieken die je kunt gebruiken om je Instagram te laten groeien onder het nieuwe algoritme.

  • Wanneer je iets plaatst, reageer dan binnen de eerste 60 minuten om de betrokkenheid te stimuleren. Niet alleen zullen je volgers het op prijs stellen, maar Instagram zal je bericht een boost geven en aan meer van je volgers laten zien!
  • Bewerk het bijschrift of de locatie tag van jouw bericht gedurende 24 uur niet! Ik weet niet helemaal waarom, maar als je dat doet, verklein je de kans dat het gezien wordt aanzienlijk.
  • Verwijder jouw bericht niet en plaats het niet opnieuw. Dezelfde reden als hierboven. Ik heb dit eerder gedaan en mijn opnieuw geplaatste foto is getankt (nul betrokkenheid).
  • Hoewel je maximaal 30 hashtags in een bericht kunt gebruiken, kan dit nu als spam worden opgepikt. Als Instagram denkt dat je spamt, houden ze je bereik laag. Het hangt al een tijdje in de lucht over wat de sweet spot met hashtags is, maar mensen zeggen dat ze meer geluk lijken te hebben met ongeveer vijf unieke hashtags. - Nog steeds onzeker over deze regel, maar test het zelf en kijk hoe het werkt.
  • Gebruik niet hetzelfde hashtags keer op keer! Schakel deze om, anders lijkt het alsof je een bot bent, wat spam betekent, wat een lager bereik betekent.
  • Plaats je hashtags in de comments versus in het bijschrift. Ik denk niet dat het er echt toe doet. Ik heb het allebei geprobeerd en soms is mijn bereik groot, en soms is het waardeloos. Mijn advies is om het zelf uit te proberen en te kijken hoe het voor jou werkt. Ik denk dat het plaatsen van hashtags in de reacties op spam lijkt, dus daar blijf ik bij.
  • Post meer om meer volgers te krijgen. Ik weet dat dit een riskante optie lijkt. Als Instagram je inhoud slechts aan 10% van je volgers laat zien, loop je het risico minder betrokken te zijn bij berichten waaraan je hard hebt gewerkt. Maar hier is waarom je meer zou moeten posten. Als je meer post, bereik je dagelijks een hoger percentage mensen. Als ik bijvoorbeeld twee keer per dag deel, bereik ik ongeveer 20% van mijn volgers in plaats van 10%. Hoe meer mensen jouw berichten kunnen zien, hoe meer jouw volgers zullen reageren. Wanneer jouw volgers de app meer en meer gebruiken, ziet Instagram dit op en deelt jouw account het featured gedeelte, zodat jouw kansen om nieuwe volgers te krijgen groter worden.
  • Plaats minder voor een betere betrokkenheid. Ik weet dat ik net zei om meer te posten. Maar uit mijn ervaring is dat wanneer ik minder post, het bereik van mijn single post hoger is. De reden hiervoor is dat jouw bericht tijd heeft om te circuleren. Vanwege het algoritme zijn onze feeds niet langer in chronologische volgorde, maar afgestemd op wat Instagram denkt dat we willen zien. Als mensen je volgen, weet Instagram dat ze je inhoud graag willen zien. Dus zelfs als Instagram je berichten in eerste instantie niet aan de meeste van je volgers laat zien, kan het worden opgepikt door het algoritme en later in de feeds van je volgers terechtkomen. Wacht dus een dag of twee voordat je opnieuw post, met deze techniek.
  • Geotag populaire bestemmingen. De trieste waarheid is dat Instagram je bericht aan meer volgers laat zien als je een populaire bestemming geotagt. Enkele hiervan zijn Santorini, Venetië, Barcelona en Parijs; in wezen elke locatie die veel toeristen trekt of trending is. Dus als je deze blogpost leest omdat je meer volgers wilt krijgen en een betere betrokkenheid wilt hebben, zou een eenvoudige oplossing zijn om content te bezoeken en te creëren op super populaire bestemmingen. Sommige Instagrammers hebben dit met groot succes gedaan. Persoonlijk reis ik naar plaatsen om andere redenen dan mijn IG te laten groeien.

Sidenote: ik zou niet aanraden om een ​​foto in Santorini te taggen die niet Santorini is. Instagram heeft herkenningssoftware, dus ik betwijfel of je ze voor de gek kunt houden.

Andere manieren om aan de goede kant van Instagram te komen, zijn door nieuwe functies te gebruiken, zoals van stories hoogtepunten, opiniepeilingen, muziek, quizzen, reels, chats en het volgen van hashtags.

Elke keer dat je een nieuwe functie gebruikt, ziet Instagram je interesse in de app en beloont het je door meer volgers je inhoud te laten zien. Dus begin met het volgen van hashtags die je leuk vindt, gebruik IGTV, maak story-peilingen om je publiek aan te moedigen om mee te doen, en stel de hoogtepunten van je verhaal netjes samen, zodat je oude en nieuwe volgers op de hoogte kunnen blijven van wat er in je leven gebeurt. Als je hoogtepunten er mooi uitzien, een goede titel hebben en de verhalen samenvloeien, is de kans groter dat mensen ze blijven bekijken.

Dit is waarom het algoritme eigenlijk een goede zaak is:

  • Aangezien je bericht maar een fractie van je volgers bereikt, is het belangrijker dan ooit om je publiek een reden te geven om mee te gaan in jouw verhaal. Nu zullen influencers alleen de beste inhoud moeten maken en delen, en ook meer beschikbaar moeten worden voor hun publiek.
  • Het is tijd om persoonlijk te worden en je meer te concentreren op het creëren van een community-gevoel! Zeg vaarwel tegen de stille ondernemer en hallo tegen je nieuwe, interactieve vriend. Als je betrokken met je volgers wilt zijn en een community wilt laten groeien, moet je proberen een echte relatie op te bouwen. Als iemand bijvoorbeeld diepgaande opmerkingen over je bericht achterlaat, probeer dan te reageren met een vraag. Door dit te doen, kun je er meer over te weten komen en de algehele betrokkenheid vergroten. Als iemand je een bericht stuurt, wees dan vriendelijk en stuur een oprechte reactie. Wees gewoon echte mensen!

Kortom, het Instagram-algoritme moedigt (en dwingt anderen) aan om authentieker en persoonlijker te zijn. Maak je dus niet zo veel zorgen over de cijfers en concentreer je op het opbouwen van relaties met je volgers.