Om een ​​aanzienlijk aantal volgers op te bouwen, moet je boeiende content maken waar je publiek echt naar hunkert. Maar als je jouw content niet op het juiste moment plaatst, zullen de meesten het nooit zien.

Dus hoe kom je erachter wat de optimale posttijd is voor jouw specifieke publiek?

De beste manier om een ​​ideale posttijd te vinden, is door de timing van je posts te testen om te zien welke posttijd de meeste betrokkenheid van het publiek genereert.

Maar als je niet genoeg middelen of tijd hebt om je eigen tests uit te voeren, dan is Sprout Social, een beheerplatform voor sociale media met meer dan 24.000 klanten een goede bron voor jou. Ze analyseerden hun klantgegevens om te zien op welk tijdstip en op welke dag hun posts op sociale media de meeste betrokkenheid genereerden. Ze hebben de gegevens ook gesegmenteerd op sociaal netwerk en branche.

Als je naar hun verzamelde klantgegevens voor Instagram kijkt, kun je zien dat de volgende dagen en tijden - in Central Daylight Time (CDT) - ideaal zijn om de meeste betrokkenheid op het sociale netwerk te genereren:

Wanneer is de beste tijd om op Instagram te posten ?

Gemiddeld is de beste tijd om op Instagram te posten tussen 14.00 uur en 15.00 uur CDT. De mate van betrokkenheid die je krijgt, kan echter dramatisch veranderen, afhankelijk van de dag van de week die je plaatst. De beste dag om op Instagram te posten is donderdag, niet alleen om 15.00 uur, maar ook om 05.00 uur, 11.00 uur en 16.00 uur.

Zoals hierboven vermeld, hoewel 14.00 - 15.00 uur wordt beschouwd als het beste moment van de dag om op Instagram te posten, kan de dag van de week waarop je een bericht plaatst, veranderen hoeveel betrokkenheid je daadwerkelijk krijgt om 14.00 - 15.00 uur.

Waarom? Denk aan de kleine verschillen in jouw dagelijkse stemming en routine - degene waarvan je misschien niet realiseert dat je ze zelf hebt - en hoe ze jouw gedrag beïnvloeden. Hetzelfde geldt voor iedereen die je Instagram-account volgt.

Hier zijn enkele aanvullende inzichten over optimale timing van berichten op basis van gegevens van Sprout Social om je te laten zien wat ik bedoel:

  • Posten om 05:00 uur CDT van dinsdag tot vrijdag genereert een deel van de hoogste betrokkenheid - mensen controleren hun telefoon meestal meteen wanneer ze wakker worden .
  • Posten van 11:00 uur tot 15:00 uur CDT tijdens de weekdagen genereert ook veel betrokkenheid - mensen checken meestal hun telefoon tijdens de lunch of wanneer ze tegen het einde van de werkdag geen mentale energie meer hebben.
  • Als je in het weekend wilt posten, post dan op zaterdag rond 11:00 AM CDT wanneer mensen brunchen of rondhangen met hun vrienden.

Denk zowel aan de dag van de week als aan de branche waarin je je bevindt.

Hoe versla je het Instagram-algoritme?
In het afgelopen jaar heb ik een aanzienlijke daling opgemerkt in mijn views, betrokkenheid en aantal nieuwe volgers. De reden: het algoritme van Instagram.

Gemiddeld zijn dit de beste tijden voor Instagram gedurende de week binnen elke tijdzone wereldwijd:

Beste tijd om elke dag op Instagram te posten

  • Maandag: 09.00 - 17.00 uur (engagement piekt om 11.00 en 14.00 uur)
  • Dinsdag: 8.00 - 18.00 uur, *19.00 uur
  • Woensdag: 05.00 uur, *11.00 - 15.00 uur
  • Donderdag: 05.00 uur, *23.00 - 16.00 uur
  • Vrijdag: *05.00 uur, 9.00 uur - 10.00 uur, *11.00 - 1 uur Uur, 14.00 - 16.00 uur
  • Zaterdag: 9.00 - 11.00 uur
  • Zondag: 10.00 - 14.00 uur

* = bijzonder hoge mate van betrokkenheid

Wil je op basis van deze gegevens een paar gemakkelijke richtlijnen? Post op Instagram tussen 9.00 en 18.00 uur van dinsdag tot en met vrijdag. Op die manier krijg je de meest consistente betrokkenheid.

Een visual nodig om een ​​strategie te kiezen? Bekijk deze Sprout Social- grafiek met hotspots voor wereldwijde Instagram-betrokkenheid.

Instagram global engagement from Sprout Social
Bron: Sprout Social

De algemene gegevens hierboven over optimale timing van berichten zijn een goed startpunt om een ​​betrokken Instagram-publiek te kweken. Maar als je gedetailleerder wilt worden, zijn dit de beste tijden om op Instagram te posten als je organisatie actief is in de technologie-, B2C-, onderwijs-, gezondheidszorg- en non-profitsector, volgens het onderzoekSprout Social.

Beste tijden om op Instagram te posten voor technologiebedrijven

  • Beste tijd: woensdag om 10:00 uur CDT
  • Meest consistente betrokkenheid: woensdag tot vrijdag van 10:00 uur tot 17:00 uur CDT
  • Beste dag: donderdag
  • Slechtste dag: zondag

Beste tijden om te posten Instagram voor B2C-bedrijven

  • Beste tijd: vrijdag om 11:00 uur en 13:00 uur CDT
  • Meest consistente betrokkenheid: elke dag van 10:00 uur tot 15:00 uur CDT
  • Beste dag: woensdag
  • Slechtste dag: zondag

Beste tijden om op Instagram te posten voor Onderwijsorganisaties

  • Beste tijd: maandag om 20:00 uur CDT
  • Meest consistente betrokkenheid: doordeweekse dagen van 11:00 uur tot 16:00 uur CDT
  • Beste dag: maandag
  • Slechtste dag: zondag

Beste tijden om op Instagram te posten voor zorgbedrijven

  • Beste tijd: dinsdag om 13:00 uur CDT
  • Meest consistente betrokkenheid: dinsdag tot vrijdag van 9:00 uur tot 16:00 uur CDT
  • Beste dag: dinsdag
  • Slechtste dag: zaterdag en zondag

Beste tijden om op Instagram te posten voor non-profitorganisaties

  • Beste tijden: dinsdag om 3 uur : 00:00 en 21:00 uur, woensdag om 15:00 uur en 16:00 uur, donderdag om 14:00 uur en 15:00 uur en vrijdag om 10:00 uur AM & 14:00,
  • Meest consistente betrokkenheid: weekdagen van 12:00 uur tot 17:00 uur
  • Beste dag: dinsdag
  • Slechtste dag: zaterdag
Hashtags, hoe gebruik je ze op de juiste manier?
Hashtags, je houdt van ze of je haat ze. Maar één ding is zeker. Als je ze niet gebruikt, mis je ongeveer 12,5% meer betrokkenheid op je Instagram-account. In dit artikel ga ik je leren hoe je het beste uit je hashtags kunt halen.